• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۱۰/۲۴ 
next    /  4 prev
دومین همایش دوسالانه بومی سازی كاتالیست در صنعت پتروشیمی و پالایش نفت برگزار شد

دومین همایش دوسالانه بومی سازی كاتالیست در صنعت پتروشیمی و پالایش نفت  به میزبانی شركت دانش بنیان نفت و گاز سرو در تاریخ 23 و 24 دی ماه 1400در جزیره كیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی شیراز به نقل واحد کسب کار این شرکت :

بومی سازی کاتالیست های مورد مصرف در صنایع کمتر از دو دهه قبل از سوی شرکت نفت و گاز سرو با تأمین کاتالیست های مورد نیاز کشور آغاز گردید. شروع کار این شرکت در صنعت پتروشیمی با مشارکت فنی – مهندسی شرکت پتروشیمی شیراز در ساخت نخستین کاتالیست ریفرمینگ گاز طبیعی با بخار آب و بارگذاری آن در ریفرمر اولیه این شرکت بوده است. در حال حاضر شرکت نفت و گاز سرو توانسته است قابلیت تأمین بخش عمده ای از نیازهای صنایع پتروشیمی را در خود ایجاد نماید و کشور را از واردات این کالاهای استراتژیک به میزان قابل توجهی بی نیاز سازد.

در این همایش، علاوه بر ارائه مطالب تخصصی در حوزه کاتالیست، مديران عامل شرکت‌های مهم حوزه پتروشیمی نیز سخنرانی و بر خودکفایی و حمایت از تولیدات داخلی تاکید نمودند. مدیر عامل محترم شرکت پتروشیمی شیراز، آقای دکتر امرائی نیز  با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در تاکید بر بکارگیری توان داخلی بمنظور گذر از مرحله تحریم و 

کسب استقلال ایران اسلامی، نقش و مشارکت شرکت پتروشیمی شیراز در مسیر ساخت کاتالیست های تولید داخل را پر اهمیت برشمرد. 

همچنین در این همایش اطلاعات تخصصی بکارگیری از کاتالیست های شرکت نفت و گاز سرو در واحد متانول شرکت پتروشیمی شیراز توسط آقای دکتر زارعی کرد شولی ارائه و مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفت. 

 مدیر عامل شرکت نفت و گاز سرو نیز با تقدیم لوح سپاس از تلاش‌های بعمل آمده از سوی مدیریت و کارشناسان فنی پتروشیمی شیراز تقدیر و تشکر بعمل آورد.

امتیاز :  ۲.۶۷ |  مجموع :  ۳

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0