رويكردي جديد در روش افزودن گوگرد به اوره

 

عموما گوگرددار نمودن اوره از طريق پوشش دادن دانه هاي پريل يا گرانول اوره توسط  گوگرد مذاب (SCU) انجام شده و يا با اضافه نمودن سولفات آمونيم به محلول اوره در حين فرايند توليد اوره و سپس گرانوله كردن و يا پاستيل نمودن انجام ميپذيرد.

در محصول اوره پوشش داده شده با گوگرد، عنصر گوگرد نقش مغذي زيادي به دليل سايز درشت دانه هاي ان براي گياه ندارد و عموما با هدف كندرها شدن اوره كاربرد دارد. در توليد اوره سولفات دار، مشكل اول تاثير منفي خورندگي سولفات امونيم بر تجهيزات واحد توليدي از يكسو و پايين بودن رطوبت نسبي بحراني (CRH) سولفات امونيم از سوي ديگر مي باشد كه سبب كاهش CRH محصول نهايي و مشكلات افت كيفيت محصول در زمان انبارش و حمل مي باشد.

با هدف غلبه بر مشكلات بالا، دو شركت SHELL و UHDE اقدام به ايجاد فناوري نموده اند كه با استفاده از آسياب هاي هاي تك THIOMILL ذرات گوگرد عنصري را به كمتر از 40 ميكرون خرد نموده و با بهره گيري از افزودني THIOADD به عنوان چسب، اختلاط  هموژن گوگرد عنصري را در بافت كريستالي اوره فراهم مي نمايد. بدين ترتيب گوگرد نقش مغذي خود را در كود مخلوط نهايي حفظ كرده و مشكلات فني استفاده از سولفات نيز مرتفع خواهد شد.

 

 

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها
    6.1.7.0
    V6.1.7.0